fredag 3 oktober 2014

Är det konstigt att man får ångest?

I en anda av kärleksfull vänlighet bestämde jag mig för att idag tar vi en riktig familjefredag. Jag brukar sluta tidigt på fredagarna, men idag behövde jag vara kvar på jobbet. Hämtning kl 17 på dagis, stressstressfredagspress. Så vi kom helt enkelt överens om att idag gör vi det enkelt för oss och köper hem pizza. Dessutom har jag bestämt mig för att inte kämpa så med mina barn hela tiden, så i torsdags köpte jag ett nytt Wii-spel och har suttit och spelat tillsammans med dem en stund varje dag. Min son älskar det. Han blir så glad och entusiastisk och kelen och uppskattar verkligen att få göra det tillsammans med oss.  Så i linje med det bestämde vi att istället för fredagsfilmen så tar vi och spelar en stund, hela familjen tillsammans. Jag känner mig oerhört pepp på upplägget!

Eftermiddag på jobbet.

Kollega 1: Så skönt det är med fredag. Fredagskvällar är ju riktigt härliga!
Jag: Ja, ikväll blir det kebabpizza och Super Mario!
Kollega 2: Usch. (Och så en utläggning om hennes medelklasskorrekta skaldjursfredagsplaner.)

Jag ångrar att jag inte fann mig och ifrågasatte henne. Men seriöst, vad är det för krav vi ställer på varandra hela tiden?

2 kommentarer:

  1. Mina barn fick välja precis vad de ville ha att äta en fredag - ugnspannkaka blev det. Sen såg vi på Americas funniest homevideos tillsammans - det kallar jag livskvalitet! Och förmodligen helt förkastligt ur medelklasskorrekthetsynpunkt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter dock v. trevligt! (Men just att ha det trevligt är ju inte en medelklassigt korrekt kvalitet i livet.)

      Radera